Kosmetiikkamarkkinat monipuolistuivat sodan jälkeen todella paljon. Maailmanlaajuisesti oli olemassa ihmisiä, jotka halusivat seurata aina kulloinkin vallalla olevaa kosmetiikka- ja hiustyyliä, mutta oli olemassa myös henkilöitä, jotka halusivat muokata tai löytää itse oman tyylinsä.
1970-luku
Naisten hiusmuoti suosi sekä mini vogue -hiusmallia että permanentteja, kun
miehet taas pitivät usein pitkiä hiuksia ja pulisonkeja. Föönatut hiukset Farrah Fawett Majorsin tapaan olivat todella suositut ja kaiken ikäisten naisten hiuksissa näkyi myös luonnollisen kaltaisia aurinkoraitoja.
Nuorekkuus oli 1970-luvulla päivän sana, jota säilytettiin liikunnan ja erilaisten kauneudenhoitotuotteiden avulla. Suomalaiset Lumene-kosmetiikkatuotteet, eli meikit ja ihonhoitotuotteet tulivat kosmetiikkamarkkinoille vuonna 1970.
Kirkkaat värit ja vahva ehostus olivat suosittuja, joiden vastakohtana maailmaa valloitti lempeä luonnonkosmetiikka. 1970-luvun lopulla ja pitkälle 1980-luvun alusta loppuun olivat erityisesti The Body Shopin tuotteet todella suosittuja. 1970-luvulla puhuttiin julkisesti ensimmäisiä kertoja myös luonnollisesta kauneudesta.
1980-luku
1980-luvulla kulutus kohosi ja ulkonäköön alettiin panostaa entistä enemmän. Yleisesti huomattiin myös se, miten ulkoinen olemus on jatkuvasti entistä tärkeämpää työmarkkinoilla. Madonna oli monien naisten symboli ja kampaukset Madonnan tapaan olivat tyylikkäästi toispuoleisia. Ihon kestopigmentointi yleistyi ja niitä tehtiin kauniiden kasvipohjaisten värien avulla.
1990-2000-luvut
1990-luvulla innostuttiin värianalyyseistä, joiden mukaan valittiin sekä vaatteet että ehostus. 2000-luku on tuonut mukaan valinnanvapautta, jolloin
jokainen voi pukeutua ja meikata itseään parhaaksi katsomallaan tavalla.